NM ultralang (20.08.2017)
Arrangør: Samnanger IL
Distanse: 21.44 km
Tid: 156:07
Fokus: Plan for hvert strekk og finne en god flyt.

S-1: Kommer inn på kartet, har kontroll. Kommer 20 m til høyre for posten.

1-2: Ser med en gang at det lønner seg å løpe til venstre for haugen og følge myrdraget ned i posten. Gjennomfører bra helt til jeg drar opp i feil myrdrag, før jeg sjekker kompasset og må rette meg inn igjen. Finner heller ikke posten med en gang. + 2 min.

2-3: Ikke noe å lure på veivalget. Er sløv på kartlesinga og løper opp på ryggen over posten. Leter litt oppå der før jeg drar ned igjen og finner posten. + 2,5 min.

3-4: Gjør det enkelt og løper myr. Myra er tung, men det lønner seg.

4-5: Ser først bare at jeg skal over sadelen. Leser videre på strekket mens jeg sliter meg oppover i myra. Finner ut at jeg bare kan følge gjerde og kutte bort til stien og løpe sti nesten helt til posten. Bra gjennomført, men litt sløv med kartlesinga underveis.

5-6: Vanskelig å se hvor stiene går, så løper på en grov kurs. Flaks at jeg streifet forbi posten.

6-7: Katastrofal kurs ut av post. Nå må det være slutt på slurvet!

7-8: Ikke så mye å lure på veivalget. Fryktelig tungt opp til posten.

8-12: Har skjerpet meg o-teknisk og har god kontroll. Føler jeg endelig kommer inn i en god flyt.

12-13: Ser bare at jeg skal over skaret til venstre for posten. Får litt hjelp av Audun Heimdal til å få opp dampen før passering.

13-14: Heller i meg saft og banan, får litt panikk over strekket til 15.

14-15: Riksveien ser fristende ut men innser at jeg må klatre oppover fjellsida. Tenkte opprinnelig en høyere trase, så valgte den øverste brua. Nøler litt etter brua, men gjennomfører strekket bra fra de øverste hyttene og til posten.

15-16: Begynner å merke kjøret. Deilig med et lett o-teknisk strekk.

16-17: Velger å løpe til venstre for vannet. Tungt opp fra vannet, men tror det lønte seg.

17-18: Bretter kartet og ser for første gang mål! Begynner å se lyset i tunnelen! Finner noen stier til venstre for haugen midt på strekket og løper dit. Kjenner de første krampetrekningene kommer ned fra 17. Heldigvis ser jeg andre som er vesentlig mer sliten enn meg, blant annet Bjørlo. Får en liten motivasjonsboost og klarer å trøkke på bort til 18., selv om det var stygt å løpe ved vannet.

19-M: Det verker i lår og legger, men vil få dette unnagjort så fort som mulig. Klarer å løpe hele veien fra 19. og helt til mål og heldigvis er orienteringa ganske lett. Får flashback til Hu og hei nedover slalombakken.

Tilslutt holder løpet til en 10. plass. Er ok fornøyd med det, men det jeg gjorde i starten holder ikke mål. Taper flere minutter der og det hindret meg fra en 6. plass. Alt jeg gjør etter veipasseringen er jeg godt fornøyd med.
Vis kommentarer (0)

NM ultralang (20.08.2017) NM ultralang (20.08.2017)